Informatie aanvragen Pleegzorgorganisaties
Ga terug
10 mei 2017

Onderzoek Effectiviteit Campagne ‘Supergewone mensen gezocht’

In september 2015 is de landelijke campagne ‘Supergewone mensen gezocht’ van start gegaan met als doel het vergroten van de naamsbekendheid van pleegzorg en het werven van nieuwe pleegouders. Naar aanleiding van deze campagne hebben veel mensen een informatiepakket over pleegzorg opgevraagd en een informatieavond bezocht. Maar het aantal mensen dat zich na afloop van een informatieavond aanmeldt voor een voorbereidingsprogramma neemt af.

Regioplan doet in opdracht van Jeugdzorg Nederland onderzoek naar de oorzaak hiervan. Dit onderzoek wordt mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de Stichting Kinderpostzegels. Het doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in de beweegredenen van mensen om geen verdere stappen te zetten in de procedure om pleegouder te worden nadat zij een informatieavond hebben bezocht. De uitkomsten voor het onderzoek kunnen worden benut om de opzet van de lopende campagne en/of de informatieavond waar mogelijk aan te passen.

Overige berichten

Supergewone mensen gezocht!